joi, 19 noiembrie 2015

”Medicina Isihasta” - Parintele Ghelasie Gheorghe


MEDICINA ISIHASTA - RETETE PENTRU ALIMENTATIE SI SUFLET, ALE PREOTULUI GHELASIE GHEORGHE
https://www.youtube.com/watch?v=FLxlb7l5aew&feature=share


”Medicina Isihasta” este o carte de terapie pentru suflet, minte si trup scrisa de Parintele Ghelasie Gheorghe de la Manastirea Frasinei (comuna Muereasca, judetul Valcea).
Medicina Isihasta este medicina intregului, o "dubla medicina" - a sufletului si a trupului.
Parintele vorbeste despre alimentatie ca un dar divin, hranirea inseamnand mai mult decat ingerarea unor alimente, hranirea inseamnand un ritual sacru de iubire. 
Poate ca despatimirea alimentara a parintelui este un pic grea, insa atat de pura si frumoasa. Mai am inca de invatat.



”Viaţa este Hrană, Mişcare şi Dăruire. De lipseşte una se degradează celelalte.

Noi nu asimim din mâncare decât această “parte VIE, restul oprefacem în reziduuri intestinale, ce le aruncăm. Hrana este deci o “Memorie” a VIULUI. 
Alimentele Indispensabile să fie: Grâul, Orezul (chiar dacă este decorticat, este un bun diluant-liant ce moaie tăria mai ales a boabelor leguminoase), Soia, Lintea, Năutul, Marea,PorumbulHrcă, Orzul, Ovăzul, etc.
Zarzavaturile obişnuite la fel. Baza este VarzaMorcovii (uscaţi de nu-i puteţi avea mereu la îndemână), Ceapa, Usturoiul, Prazul (crud şi uscat), Sfecla roşie, Ridichea neagră.
După ce vă obişnui, veţi vedea cât este de simplă această Bucătărie.
Veţi rămâne  miraţi, constat ând cât de simplă este  de  fapt  Hranirea  Omului si cat de putina  poate  sa  satisfaca  nevoile  organice.

Cum să mâncăm fără să “omorâm”? Se consemnează ştiinţific, că prin omorâre se secretă o “toxină'“ ce nu dispare,cimentând totul cu aceasta. Da-ţi mare importanţă acestui fapt,  de a nu “omorî” alimentele, în primul rând de la “recoltare”, Legumele nu le rupeţi, ci luaţi în aşa fel ca Planta respectivăsâ-şi poată menţine Viaţa, să crească din nou.
Tot ce creşte pe câmp fără cultivare, de nu i se scoate rădăcina, se reface, decise poate folosi partea aeriană. De se foloseşte şi Rădăcina,atenţie, se smulge Planta cu totul şi se taie un centimetru de Rădăcină cu partea aeriană (care se foloseşte doar după ce a început să se usuce, sa “adoarmă” ea de la sine) şi se foloseştedoar partea rămasă.

Morcovii. Cartofii şi toate Rădăcinoaselenu le mâncaţi decât după ce le separaţi deci “un centimetru” din partea unde se uneşte cu partea frunzelor (care de se recultivă se regenerează).
La praz, ceapă şi cele ce au “mustăţi”, separaţi-le cu uncentimetru de materie respectivă şi doar după o uscare le puteţi folosi şi pe acestea. “Mustăţile-rădăcinile” sunt foarte hrănitoare, dar nu imediat, că altfel se omoară cu secretarea “toxinei morţii”.
Hreanul şi toate Rădăcinoasele, au Viul în partea de Unire dintre Rădăcină şi Frunze, care nu se consumădecât după uscare.
Salata verde, spanacul, nu se rupe, ci sefoloseşte doar luând Frunzele de pe lături (nu inima, că nu mai creşte), iar de se ia toată Planta, se scoate direct cu Rădăcină şi se separă partea aeriană cu un centimetru de rădăcină şi apoi se “tunde” frunzele mai de sus puţin de Rădăcină (şi aşa se pot mânca şi Frunzele, iar ce a rămas să se usuce, sau se aruncă). 

Noi consemnăm că este o Nenorocire folosirea semielor şi frunzelor direct din“încolţire şi crtere tânără” , că prin rupere şi preparare se secretă tocmai “toxinaomorârii” (încât degeaba au zisele enzime şi vitamine, că sunt cu memoriile morţii, nu ale Viului). Orice substanţă cât de valoroasă ar fi, de are “'toxina morţii”, se “negativizează”. Prin “încolţire” ca şi Frunzele foarte tinere, se îmbogăţeşte într-adevăr “vitalitatea”, dar trebuie făcut ceva care să nu le negativizeze cu toxina morţii. Se poate folosi acestea, doar după o “re-uscare” ca să “adoarmă”. Mai mult prin încolţire, masa celulară este pentru propria regenerare, nu pentru “dăruire”, încât digestia noastră trebuie să tacă un efort înzecit pentru a-i forţa asimilarea. Verdeţurile foarte tinere-crude, nu le folosiţi imediat, (zis proaspete), ci după o scurtă uscare, ca să se oprească procesul creşterii proprii (şi aşa devin digestibile). Orice aliment “Matur” are toate elementele” spre “Dăruire” (ce sunt astfel uşor digerabile şi asimilabile). De aceea, în specificul Medicini noastre Isihaste, indicăm cuinsistenţă “Metoda punerii la dospit”, fără încolţire”(mărunţindu-se alimentul şi cu putină Apă se lasă la dospitcam 10 ore, timp în care se face o prefacere spre Dăruire-asimilare). Orice aliment “cedează” greu să fie consumat, dar  prin “dospire-uşoara autofermentare”, se face o “deschidere şi o cedare”. Folosirea de condimente tari şi aciduri, mai mult le“închistează”, de aceia alimentele ce au nevoie de “aciduri şi condimente” să fie “dospite -autoacidificate” prin propriu proces.

Deci două fapte de mare importanţa: ne-omorârea şi autoacidifierea - dospirea - activarea în sine. Atenţie să nu fie lăsate alimentele să fermenteze mult,că devin acide. “Uşoara dospire” este un echilibru dintre acidşi alcalin, ce dă digestiei tocmai flexibilitatea de a-şi regladupă specificitate aciditatea şi alcalinitatea. Nu “omorî” nici moral , că se face o declanşare de“autotoxicitate”, foarte vătămătoare. Multe boli se declanşează după un zis “şoc moral”, tocmai prin propria “auto toxina morţii”. Orice păcat produce în noi o “mâhnire de moarte”, ce secretă otrava morţii, de unde suportul multor boli.

A mânca direct “proaspăt” are valuare doar dacă se are în vedere “ne-omorârea”. Este bine să vă obişnuiţi şi cu“gustul direct” al fiecărui aliment, dar multe fiind“intolerante” au nevoie de “dospire”.


Fructele au capacitatea de Asimilare directă şi Verdeţurile-condimente aeriene (dar în cantitate mică). Atenţie la acest “fond de auto-toxicitate” pe care medicina o consideră “fond psihic”, dar care are şi o prelungire fiziologică fizico-chimică. A nu ţine supărare, a nu duşmăni, a avea Credinţă în Binele DIVIN, a ierta, a nu mai face fapte ce vătăma pe alţii, etc. nu sunt simple “formule” Psiho-terapeutice, ci reale “dezintoxicări” atât Sufleteşti cât şi Biologice. 

Fructele sunt “Mâncarea celor din Rai” , de aceia Copii şi Bairam au nevoie în mod special de Fructe. Tinerii şicei ce muncesc greu, au nevoie de cele proteice şi uleioase.Cei bolnavi de asemenea prin Fructe îşi remediază Sănătatea.
- Fructele nu se consumă decât strict pe “stomacul gol”, nu cu alte alimente sau după masă. Este un obicei rău şi nociv, Fructele ca desert. 
- Merele sunt cele mai valoroase. La mulţi Merele produc greutate în stomac şi baionări şi alte intoleranţe... dar nu renunţaţi, folosiţi-le în cantităţi mici şi des (câte o felie) şi aşa vor fi tolerate. 
- Strugurii sunt de asemenea foarte buni, dar atenţie,fiind foarte glucidici, pot declanşa crize diabetice, de aceia săse mănânce doar câte 6-7 boabe cu pauze de cinci-cinci minute şi să nu se depăşească un ciorchine.
- La fel procedaţi cu toate celelalte Fructe, cu selectările de mai sus.
- Curele doar cu Fructe sunt bune, dar la mulţi trecerea bruscă doar la fructe, produce o reacţie intestinală şi umorală explozivă. De aceia testaţi mai întâi toleranţa. La fel curele cusucuri. Noi indicăm mai bine tot o folosire a unor cantităţifoarte mici. 
- Evitaţi pe cele conservate şi preparate.
- Sucurile de Fructe de asemenea au nevoie de oselectare strictă.

Cojile de struguri, de mere ca şi păstăiie de fasole şi alte coji, usci-le: măcinaţi-le fin şi adăugaţi-le în toatePreparatele, ca sursă de Săruri minerale de mare valoare.Cojile sunt “informaticul de bază” al oricărui sortiment.


Să aveţi la îndemână cele necesare.
 “Cămara -Magazie”
să fie cu acestea nelipsită. Nu toţi au aceleaşi posibilităţi. De aveţi sortimente proaspete e bine, dar ceilalţi să le aibă “conservate natural” (chimical este total interzis). Majoritatea nu au unde păstra Varza, Morcovul etc., de aceiasă fie “uscate” din timp, apoi măcinate la întrebuinţare.
Să aveţi:
 – Sacul cu Urzici, Păpădie, Cicoare, Trifoi roşu,lucerna, Frunze de Orz. Frunze de Podbal. de Dragavei, toate bine uscate.
 – Sacul cu Varză crudă. Morcov. Dovlecel, Napi, Cartofi. Gulie, Sfeclă roşie. Ridiche, Lobodă, Conopidă, Castraveţi, Saiată, Spanac. Toate bine uscare. Felii subţiri, carese macină la întrebuinţare şî înlocuiesc pe cele proaspete.
 – Sacul cu Frunze de Pătrunjel de Leuştean, de Ţelină,de Mărar; cimbru, tarhon, chimen, măciulii de Mărar, deSalată îmbătrânită etc., la fel uscate.
 – Sacul cu Plante Medicinale
 – Sacul cu Boabe Leguminoase
 – Sacul cu Seminţe Uleioase
 – Sacul cu Bureţi
 – Sacul cu Cereale
 – Sacul cu Fructe uscate
 – Sacul cu Praz, Ceapă, Usturoi, uscate
 – Sacul cu Murături uscate.
 – Sacul cu Măceşe, Castane, uscate.
 – Sacul cu Teci de Fasole după ce s-a scos Boabele,care se macină şi Pulberea se poate folosi cu mariefecte terapeutice.
 – Pe câteva rafturi, veţi avea tot necesarul. Cartofi, Napi, Sfecla, Ridichea, care oxidează, atenţie lauscat. Se taie în felii subţiri şi se pun în “oţet tare” câteva minute (dar nu grămadă, ci ca să se umecteze orice felie cu oţet; sau se tăvălesc feliile în ulei) şi aşa se pun la uscat mai la cald, dar să nu treacă de 40 (tot răsfirate, nu grămadă).

Atenţie la “depozitare”
Să fie în Pungi de Hârtie şi apoi în cele de Plastic şi-n Pungi să puneţi Usturoi tăiat cu coajă cu tot, la fel Ţelină, Mărar, Leuştean, Cimbru, uscate, ca să fugă moliile ce se fac repede. Controlaţi Pungile şi imediat faceţi curăţirea, în Saci cu Cereale la fel, puneţi la gură Usturoi tăiat şi alte condimente. Să nu le ţineţi la prea mare căldură, dar feriţi-le în special de umezeală. Cele uşor umezite să le mai reuşeaţi, ca să se poată râşni mai bine. Cele mucegăite să le aruncaţi, că sunt toxice. Varza acră şi Castraveţi muraţi se fac Felii şi deasemenea se usucă şi se pot macină apoi, având la îndemână o “acritură”, că mulţi nu pot mânca decât cu un astfel de adaus.

Acumulare-depunere.  
Atenţie, mâncaţi întâi ceva natural şi nefiert, ca să treziţi “Memorialul pur” de Hrănire şi apoi mâncaţi Alimentul mai tare si apoi Ciorba şi la sfârşit puţine Seminţe neprăjite, sau o bucăţică foarte mică de ceva tot natural, ca să “sfârşească digestia” cu un “informaţional Viu”.

Ca Dietoterapie Isihastă, noi excludem Lingura, se admite doar Linguriţa, ca să se mănânce câte puţin, orice aliment să fie bine pătruns de sucurile salivare. Să se mestece în gură chiar şi lichidele cel puţin un minut. Jumătate din digestie se face în Gură. Pentru bolnavi aceasta este esenţial. 
  

PÂINEA Pustnicească, medicamentul-aliment al Medicinii Isihaste 
Se prepară simplu.
Grâul măcinat în două feluri, mai mare şi foarte fin, pentru cei cu digestia tare şi pentru cei mai slabi. Puteţi macină pentru mai multe zile, dar pentru cei cu boli grave, să fie proaspăt.
Nu se cerne, se pune puţină Apă simplă şi se face o cocă tare (atenţie să fie tare) şi se lasă la dospit celpuţin 7-8 ore, după care se poate folosi. Deci, nu se coace, nu se fierbe, se lasă complect naturală.
Daca faceţi pentru mai multe zile, coca întindeţi-o subţire de un milimetru şi puneţi-o la uscat uşor pe ceva întins, întorcând-o uneori (atenţie să nu se usuce la temperatură mare, maxim 30 grade). 

Noi mai indicăm să se pună şi puţin Mălai de Porumb, că o face mai sfarmicioasă şi mai digestibilă. Pentru cei diabetici, este indicat să se pună jumătate Grâu şi jumătate Porumb.
Se poate adăuga si puţin Orez, că o face mai suportabilă. Nu se amestecă însă cu alte Cereale, că o face indigesta si grea pentru bolnavi in special. De se foloseste spre exemplu Secara sau Hrisca  (sau Ovazul, sau Meiul, sau Orzul), sa se procedeze ca si la prepararea Graului cu doze mici doar de Porumb si Orez.
  

Naştere. De pierdem Memorialul acesta de Naştere, se destramă însăşi capacitatea de Viaţă a Fiinţei noastre. Noi ne Naştem cu un Anume Potenţial de Viaţă care trebuie Deschis şi manifestat şi care este însăşi “Trăirea Vieţii proprii”. AtâtaTrăim cât “Potenţial de Viaţă avem”. 

Nu fii fixist (adică să faci doar ce crezi tu); cu voinţă ascultă şi de alţii. Astfel te vei vindeca de propriile iluzii şi încăpăţânare. Nu fii izolat şi însingurat, ci în dialog cu toţi şi cu toate (păcatul demonic face tocmai un gol de dialog). Viaţa este Comunicabilitate. Fii comunicabil chiar dacă te forţezi. Fii Vesel chiar dacă nu te simţi bine. pentru că fondul Vieţi este Bucuria – Lumina. Impuneţi un zâmbet permanent. Suportă şi ce nu-ţi place la alţii şi treci peste toate defectele lor (care sunt legate de caracterul propriu). Nu mustra direct, nu spune greşelile, fi delicat când faci totuşi câte o observaţie. Nu te enerva că alţii nu sunt ca tine şi-ţi stau chiar în potrivă. Astfel te vei vindeca de contrarietate şi te vei bucura de convieţuire în tot momentul, încearcă să ai afecţiunea mai tare decât respingerea. Nu admite frica, timorarea, grija zilei de mâine; nu-ţi fă iluzii, lasă totul la momentele lor. Timorarea este slăbănogirea Sufletului.

Fii optimist, chiar de lucrurile par total încurcate; crezi în rezolvarea miraculoasă. Toate simptomele de boală, toate certurile, toate contradicţiile, greşelile tale şi ale altora, consideră-le trecătoare şi tu astfel vei rămâne neatins. Chiar dacă ai avut şi mai ai crize violente, toate vor trece. Nu admite teama că_va fi mai rău, ci mai bine. Nu admite tristeţea după greşeli şi conflicte, lasă-le la momentul când te vei analiza pe tine (la spovedanie mai ales). Nu fă o scrupulozitate patologică. Nu abandona activitatea, chiar dacă nu te simţi bine şi dai randament puţin. Cât ai fi de bolnav, nu renunţa la un ceva activ, cât de cât. Este ODIHNA a toate. Bucură-te chiar dacă ţi se pare că nu ai progresat nimic. Viaţa are o Supralege, a ODIHNEI SACRE, indiferent de stare. În această ODIHNĂ nu mai contează nici-o evaluare, este DARUL Lui DUMNEZEU peste toate considerentele. Bucură-te şi tu cu adevărat de acest miracol.

Igiena corporală şi a locuinţei este obligatorie: la fel Igiena Mobiloterapiei în Corpul nostru. Unii din zis motiv religios, opresc orice mişcare a corpului, ca să nu facă “magia organelor”. Într-adevăr, mare atenţie în acest sens. Sportul este folositor şi admis? Copii trebuie să se joace, să se mişte cât mai mult. Mobiloterapia noastră este în acest sens, fară concentrarea pe Organe sau funcţii (cum fac alte practici oculte). Fă doar mişcare şi nu te gândi la ea. Nu asocia mişcarea cu Mintea, ci din contră trece Mintea în mişcare. Mişcarea noi o considerăm mai “puternică” decât Mintea şi care poate să domine Mintea. Mişcarea este Voinţă nu gândire şi Volutivul este şi dincolo de Minte. Viaţa este mai întâi Voinţă şi apoi Gândire-structurare. dumnezeu întâi a VOIT şi apoi a Gândit Făpturile. Armonia dintre Voinţă şi Gândire este necesară, dar Voinţa trebuie să mişte Gândirea.
  

Organismul nostru are patru “Porţi” de Sănătate şi totodată de boală, ca Traiectul Digestiv, Ficatul, Rinichiul şi  Plămânii.

Ca specific,
Digestivul are nevoie de o “Purgaţie sănătoasă”;
Ficatul are nevoie de o_”Hrană fină_şi foarte curată-naturală ,,netoxică, aleasă şi selectivă”;
Rinichiul are nevoie de o “Hidratare susţinută” şi
Plămânii au nevoie de o“Hrană puternică şi foarte consistentă”.
Atenţie, toate sunt în “corelaţie”, dar şi în“contrarietate” şi distructivitate. Un digestiv prea excesiv intoxică Ficatul şi un Ficat bolnav tulbură Digestivul. De la Ficatul şi Digestivul bolnavi, se trece la afectarea Rinichiuluişi apoi la Plămâni; de la acestea totodată în “Organele anexe”,cu depuneri şi leziuni toxice”.

Atenţie,
Bolile de Plămâni,
sunt mai ales ale Tineretului, care îşi pierde energia, mai ales prin desfrâuri şidistrugeri sentimentale. Ouăle, cărnăria şi dulciurile mai multstrică, producând “explozii” în plus, ce şi mai multextenuează. Ceaiurile să fie simple, mai ales de Soc, de CoadaŞoricelului. Să se folosească Apa de Mălai de Porumb, că întăreşte în deosebi Plămânii.
Se macină câteva Unguri de Boabe de Porumb cu puţin Orez, se pune o Cană cu Apă şi selasă la dospit 10 ore: se mesteca şi se bea lichidul lăptos, gura cu gura; potoleşte şi tuşea.
Bolile de Ficat
sunt ale celor ce mănâncă fără alegere, cu tot felul de toxicităţi, mai ales prăjeli şi conservările, ca şialcool; de asemenea aie celor ce-şi consumă şi suprasolicităenergia.
Bolile de Rinichi sunt ale celor prea senzuali şi materialişti.

Înţelegeţi însă că orice boală are originea în păcat şi păcatul are ca instrument “mâncarea” şi mâncarea generează “patimile” şi patimile dau distrugerile prin toate formele de boli. Sufletul “participă” la păcatul Trupului şi aşa devine şi el “păcătos”. Sufletul ce vrea să se “Cureţe”, trebuie tot prinTrup să facă “despătimirea”. Revenirea la o “Mâncare Sănătoasă “este prima condiţie a “despătimirii”. Dacă Rugăciunea este “deşteptarea”, “Mâncarea” este “mersul'“. Fără “Post” Rugăciunea este în “gol”.
“Postul medical” este şi el totuşi un “Post al căutării Sănătăţii”.
Sănătatea este însă doar CHIPUL Lui DUMNEZEU din Viaţa noastră. 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu